I tvivl om dit studievalg?

Er du i tvivl om, hvilken uddannelse, du skal vælge, så se her:

• Hør andre studerendes erfaringer med at træffe studievalg
  • Se hvad andre som dig er i tvivl om - og læs svar fra studerende, der har prøvet det
  • Få studievejlederens værktøjer til at træffe et mere sikkert studievalg

Andre er også i tvivl - se hvad de spørger om

200 gymnasieelever drøftede i foråret deres tanker med nuværende studerende på AU. Læs deres spørgsmål og find svaret fra studerende, der har været igennem samme valgproces.

Gå på opdagelse i vores uddannelser

På flere af vores uddannelsessider finder du en uddannelsestjekker. Prøv den og bliv klogere på, om en uddannelse er noget for dig.

Sådan gør du:

• Vælg den uddannelse, du interesserer dig for på bachelor.au.dk og vælg på uddannelsessiden bjælken "Tjek om [Dramaturgi] er noget for dig"

Byg dig til overblik

Sammensæt din uddannelse og få overblik over din kommende uddannelse fra start til slut - og helt så den passer til dig og dine ønsker for fremtiden.

Spørg vores studerende

Vil du vide mere om, hvordan det er at gå på AU? Om forskellen på gymnasiet og universitetet? Om undervisningen - eller noget helt andet?

Sarah, Victor, Jasmin og de andre frivillige studerende i vores "Spørg en AU'er"-netværk sidder klar til at svare på dine spørgsmål.

Spørg for eksempel om:

• Forskellen på gymnasiet og universitetet
  • Usikkerhed omkring valg af studie og studiestart
  • Strukturering af sit studieliv
  • Faglighed og forventning

Besøg os, før du vælger

Før du træffer dit endelige studievalg, kan du møde uddannelserne og prøve, hvordan det er at være studerende. Besøg os for eksempel til u-days, Studiepraktik, Studerende for en dag, Subuniversity.

Find det, der passer bedst til dig og få styr på datoerne.

Test dig selv - hvilken type studievælger er du?

Find ud af hvilken type studievælger du er og få gode råd til dit studievalg.