22 år, Fur
Skive Gymnasium, STX
Uddannelsesvidenskab, 4. semester
22 år, Fur
Skive Gymnasium, STX
Uddannelsesvidenskab, 4. semester
Da jeg skulle vælge mit studie, gjorde jeg både brug af vejledning, studiepraktik og U-days. Udfordringen for mig var, at jeg har mange interesser, og derfor havde svært ved at tage et endeligt valg. Jeg besluttede mig for, at jeg ville springe ud i at starte, og her er jeg endnu. Tvivlen har jeg budt velkommen, for den er stadig en del af mig som studerende. Det afgørende for mig var, at jeg følte mig klar til at studere, og derfor blev det et valg, der for mig skulle tages. Indtil videre føles det meget rigtigt.
Jeg var meget i vildrede angående, om jeg ville kunne passe ind på AU. I min familie og min vennekreds var det ikke mange, der havde stiftet bekendtskab med AU, da jeg stod og skulle træffe beslutningen. Jeg må erkende, at der ikke er noget der hedder ”passe ind”, for på AU føler jeg, at der er plads til alle. Det afhænger selvfølgelig af, om undervisningens form m.m. er rammer, som virker for en.
Det fedeste ved at være uddannelsesvidenskaber er sammenholdet på tværs af årgange, og vores fredagsbar Paideia - her er altid god stemning. Rent fagligt er det muligheden for fordybelse i modulerne, som vi har to af på hvert semester på bacheloren. I starten var det sværeste for mig at finde ud af, hvilke forventninger der var til mig fagligt. Da de første eksaminer blev afviklet, var det meget forløsende, fordi jeg blev mere selvsikker og mere bevidst om forventningerne. For mig er det vigtigt med en god balance mellem studieliv og alt det andet. Jeg tænker ofte på, om det jeg gør er tilstrækkeligt både fagligt og socialt, på min økonomi uden et studiejob og på hvornår jeg også skal få tid til familie. Det hele handler om prioriteringer, og at jeg får skemalagt mine uger, så jeg også får studie-fri tid.
Vil du vide mere om uddannelsens specifikke adgangskrav i kvote 1 og 2?
Har du spørgsmål om adgangskrav og optagelse?